Forældresamarbejde

Gensidig dialog er en forudsætning for det gode forældresamarbejde. Vi har et fælles ansvar for, at jeres barn udvikles og trives. Det er afgørende for os, at I som forældre har tillid til os og føler jer velkomne i huset. Samtidig forventer vi, at I orienterer os, hvis der sker noget i familien, der kan have betydning for jeres barns trivsel.

Ved bussen er der prioriteret en modtagervoksen, der kan støtte med at vinke farvel og komme godt afsted, samt modtage og give korte beskeder. Om eftermiddagen prioriteres ligeledes en informationsvoksen der kan give beskeder og man som forælder kan opsøge hvis man har spørgsmål.

Aula

Aula er vores primære kommunikationskanal.  Det er her, I indmelder ferie og sygdom, og her vi deler praktiske informationer og sender invitationer til arrangementer ud. På Aula er der også plads til, at I kan informere om en dårlig nattesøvn og måske behovet for en lur midt på dagen.

Hver dag skriver personalet dagbog og deler billeder på Aula, så I kan følge med i, hvad børnene laver og eventuelt bruge det i samtaler derhjemme.

Forældresamtaler og forældremøder

Den allerførste samtale har vi i forbindelse med, at jeres barn starter her i Vindsuset - det er opstartssamtalen. Derudover tilbyder vi samtaler ved behov.

I forbindelse med overgangen til skole, inviterer vi jer til en skolesamtale, hvor vi taler om det nye kapitel, jeres barn snart tager hul på.

Hvert efterår holder vi forældremøde for hele huset, hvor der også er valg til forældrerådet og forældrebestyrelsen.

Forældreråd

I forældrerådet er du med til at diskutere og definere de værdier, som ligger til grund for den pædagogik, der præger aktiviteterne og hverdagen her i Vindsuset. Du har derfor mulighed for at præge institutionen på mange niveauer. Du kommer tæt på vores dagligdag og lærer medarbejderne og de andre forældre at kende.

Forældrerådet er sammensat af forældrerepræsentanter, medarbejderrepræsentanter og den pædagogiske leder. Valg til forældrerådet sker en gang årligt på et forældremøde for hele institutionen. Forældrerådet holder møder fire til seks gange om året.

Forældrebestyrelse

I Københavns Kommune er alle dagtilbud organiseret i klynger, og hver klynge har en forældrebestyrelse. Forældrebestyrelsen fastsætter principper for klyngens arbejde og for samarbejdet mellem institutionen og hjemmet. Forældrebestyrelsen består af forældrerepræsentanter fra alle enheder i klyngen, personalerepræsentanter og klyngelederen.

Forældrerepræsentanten bliver valgt blandt medlemmerne i institutionens forældreråd. Forældrebestyrelsen holder møder seks gange om året.

Læs mere om forældreindflydelse på Københavns Kommunes hjemmeside.